إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ- وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ
کشکول ماه نشان

 ابو سعيد خدرى كه او از پيغمبر (ص) روايت كرده كه‏ چون روز قيامت شود، حقتعالى مر او على (ع) را فرمايد: كه بيفكنيد دشمنان خود را در دوزخ و درآريد دوستان خود را ببهشت. 146 آيه 8 از سوره الذّاريات: إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُخْتَلِفٍ بدرستى كه شما اى اهل مكه هر آينه در گفتار مختلفيد نسبت به پيغمبر (ص) كه گاهى شاعر و گاهى ساحر و گاهى مجنون ميگوئيد، يا نسبت بقرآن كه او را شعر و كهانت و مفترى و اساطير الاوّلين ميخوانيد.
علىّ بن ابراهيم رحمة اللَّه از حضرت باقر (ع) نقل ميكند كه اختلاف در ولايت امير المؤمنين (ع) است كه هر كس بر ولايتش مستقيم باشد به بهشت رود و هر كه مخالفت كند بدوزخ رود.
147 آيه 4 از سوره الطّور: وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ و سوگند بخانه آبادان يعنى كعبه معظّمه و معمورى آن به زيارت حاجيان و بعضى آورده‏اند كه معمور است بواسطه اينكه حضرت على عليه السّلام آنجا متولّد شد و سبب آن شد كه آن را از ارجاس بتان پاك، ساخت و موجب معموريتش شد.
يا بيت المعمور صراخ است كه مقابل كعبه واقع شده در آسمان هفتم و معمور بكثرت طواف ملائكه است يا دل مؤمن است و معمورى آن بمعرفت و اخلاص است.

الفين-ترجمه وجدانى، ص: 862



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 517
بازدید کل : 60988
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1